maanantai 10. maaliskuuta 2014

Rengastyöt



Työkulku
etsimme kaksi rengasta toisessa oli alumiini ja toisessa pelti vanne irrotimme renkaan aluksi vanteeltaan jonka jälkeen irrotimme vanhan venttiilin ja vaihdoimme sen uuteen tämän jälkeen laitoimme renkaan takaisin vanteelleen väliin piti tunkea liukuvoidetta jotta rengas ei vahingoitu tämän jälkeen laitoimme renkaaseen ilmaa ilman että siinä oli sielua jotta se poksahtaisi paikalleen tämän jälkeen lisäsimme sielun ja laitoimme renkaaseen oikeat paineet tämän jälkeen menimme tasapainoittamaan renkaat asetimme koneeseen oikeat tiedot ja laitoimme sen pyöruimään lisäsimme ´renkaaseen oikeat painot koneen näyttämien tietojen mukaan sitten käynnistimme koneen uudelleen kone näytti nollia ja siirryimme alumiini vanteeseen syötimme koneeseen taas sen tiedot ja laitoimme sen käymään painojen asettamien renkaalle oli paljon haastavempaa kuin peltivanteessa painot asennettuammer kone halusi vielä lisätä painoja joten lisäsimme niitä ja sitten käynnisimme uudelleen ja kone näytti nollaa tämän jälkeen porasimme yhteen vanhaan renkaaseen reijän ja paikkasimme sen  tubelespaikkauksella eli sellasta sian sonnan näköstä ainetta tuingettiin siihen reikään metallisilla työkaluilla jotka haimme varastosta lopuksi siivosimme jälkemme.
liikuttaa autoa neliöt olis vähä vaikeemmat jos renkaat ois sen muotosia
en löytänyt harjoitusvanteista merkintöjä
renkaista löytyi nopeus luokka paino luokka ja vaikka mitä muuta

kesä renkaiden kulutus pinnan on oltava 1,6mm
talvirenkaiden kulutus pinnan 3,0mm
Nastarenkaissa nastojen lukumäärän ero ei saa ylittää 25 %:a.



Renkaiden kuntoa ja kulumista on tarkkailtava säännöllisesti. Vesiliirron välttämiseksi renkaiden kulutuspinnan syvyyden on hyvä olla vähintään 4-5 mm. 
vesiliirron riskin vähenemisellä ja ajo mukavuuden kasvamisella
väärät rengas paineet ja kulmat kuluttavat rengasta epä tasapainoisesti
ongelmat
ongelmallista oli tunkea silikonia renkaan laitossa tarpeeksi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti