maanantai 10. maaliskuuta 2014

mcPherson-jousituen huolto ja rakenteen tutkiminen



Työn kulku

Ensin irroitettiin pyörä jonka jälkeen jarruletkun pidike ja kallistuksenvaimennin jonka jälkeen painoimme vetoakselia alas päin jolloin Mcphersonin ala osa irtosi tuestaan jonka jälkeen laskimme autoa alas ja irroitimme ylä ruuvin ja jousi irtosi puristimme jousen kasaan ja purimme Mcphersonin osiksi ja hetken tutkittuamme kokosimme sen oikeassa järjestyksessä. Laitoimme jousen ylä ruuvin takaisin kiinni ja sitten ala osan myös. lopuksi kiinnitimme jarru letkun pidikkeen ja kallistuksen vaimentimen ja laitoimme renkaan paikalleen.

Ongelmat

ongelmallista oli laittaa jousen ala ruuvi kiinni koska se ei meinannut mennä paikalleen pitkällä kärsivällisyydellä ja monella yrityksellä se lopulta meni paikalleen.

Työssä opittua 

jarru satulaa ja levyä ei tarvitse irrottaa jousen irrottamiseksi ja ylä ruuvi kannattaa irroittaa vasta kun ala osa jousesta on saatu irti työn helpottamiseksi.
Työ turvallisuus
hanskoja kannattaa käyttää ja pultti pyssyä käyttäessä kannattaa käyttää silmä suojaimia ja kuulo suojaimia. jousi puristinta kannattaa käyttää varoen ja oikeita työ tapoja noudattaen työ sujuu turvallisesti näin .



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti