Työnkulku
Menimme
irrotetun moottorin luokse tutustuimme työ oppaaseen ja paperille tulostettuun
ohje kirjaan löystytimme kiristin rullaa ja jako hihna tuli nätisti pois.
avasimme vesipumpun ja tutkimme sitä ja sen toiminta perjaatetta jonka jälkeen
kiinnitimme sen jälleen paikoilleen. jonka jälkeen asetimme jako hihnan taas
paikoilleen ja kiristimme kiristäjällä sen tiukalle, mutta se oli hieman löysä
pyörittäessämme sitä joten löystytimme kiristäjää ja kiristimme sen
kireämmälle. Sitten pyöritimme sitä ja se oli sopivan kireä ja toimi erittäin
hyvin.
Eri tieto
lähteistä saadut tiedot pitivät toisiinsa nähden paikkaansa, vain työ
menetelmät vaihtelivat ja työ järjestys ja työkalu valinnat.
Jakohihnan
vaihto suositeltavaa 160 000km tai 4vuotta
Valmistaja
kehottaa jako hihnan yhteydessä vaihtamaan vesipumpun ja kiristys rullan
Jos moottori
olisi ollut kiinni autossa olisi minun tarvinnut irrotella suojuksia ja
tiettyjä tukia roiskeläppä ja moottori olisi pitänyt tukea.
Esille
tulleet tehtävät olivat erittäin helppoja ja työ ohjeessa luki kaikki hyvin
joten ongelmia ei ollut
jos moottorin
jako hihna katkeaa niin yleensä venttiilit menevät solmuun ja sytytys menee
sekaisin
Ongelmat
työtä
tehdessämme ei ilmennyt ongelmia hyvien työ selosteiden takia.
Työssä
oppiminen työstä opimme että jakohihnan vaihto irto moottoriin on paljon
helpompaa ja että vesi pumppu on autossa saman tyylinen kuin mopossa isommassa
koossa.
Työ
turvallisuus
työ
turvallisuus tässä työssä on huomioitava erityisesti jos kaksi ihmistä
työskentelee saman aikaisesti jakohihnan kanssa sillä jako hihnan pyörähtä essä
voivat omat tai kaverin sormet olla hihnan välissä ja sitten tekisi kipeää
moottorin ollessa kiinni autossa olisi myös huomioitava että ei mikään jää
mihinkään väliin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti