Työnkulku
Kävelimme
auton luokse ja asetimme sen nosturille, nostimme sen sopivalle
työskentelykorkeudelle. irrotin autosta kaikki renkaat sitten siirryin etu
jarrujen luokse, jotka olivat levy jarrut, irrotin jarru satulan jonka jälkeen
irrotin jarru levyn. mittasimme kulutus pinnan joka oli vasemmassa etu jarrupalassa5mm
ja 7,5mm vasen jarru levy oli 2,3cm leveä oikealla puolella taas jarru palat
olivat6,5mm ja toisessa 3mm ja levy oli 2,3cm etu, levy jarrun minimi kulutus
pinnat ovat22,2mm ja palat1,5mm. Sitten siirryimme takajarrujen kohdalle
poistimme rumpu jarrujen jarru rummun ja putsasimme jarrut jarrun putsaus
aineella, tarkastimme mäntien toiminnan oikean puoleinen mäntä vasemmalla
puolella oli jumittunut, mutta emme tehneet toimenpiteitä tähän romu autoon. Laitoimme
rummut jälleen kiinni ja sitten siirryimme jälleenetu jarruihin ja kokosimme ne
tämän jälkeen ilmasimme jarrut abs jarrujen ilmausta varte tarkoitetulla
laitteella. sitten laitoimme pyörät takaisin kiinni.
Suosittelen
asiakkaalle jarru nesteiden vaihdon perustellen jarrujen toimivan siten
paremmin ja kertomalla sen olevan valmistajan suositus.
Jarru
paloille ja levyille on asetettu tietty raja joka niiden pitää ylittää ja
jarrujen on jarrutettava tarpeeksi tehokkaasti ja niissä ei saa olla viivettä
vaan niitten pitää toimia poljinta painaessa välittömästi.
jarru levy o
epätasainen jos jarru palat kuluvat epätasaisesti
Harjoitus
auton jarru levylle asetettu minimi paksuus oli 22,2mm
rumpujarrujen
enimmäis halkaisja on 204,2mm
jarru
nesteet oli vaihettava 4vuotta tai 140 000 kilsan välein
en tiedä
jarru nesteen vesipitoisuudesta enkä tätä tietoa löydä
Ongelmat
työssä ei
ilmennyt ongelmia opastus oli selkeää ja työ suhteellisen helppo mutta aikaa
vievä.
Työssä
oppiminen
opin työssä
että jarrujen huolto on suhteellisen helppoa ja opin ilmaamaan jarrut sitten
sen että miten jarru pöly kannattaa putsata ja sitten rumpu jarrujen männän
toimimattomuuden tunnistamisen.
Työturvallisuus
työ turvallisuus
oli tässä sellasta että ei kannata olla auton alla jos koskee nosturiin, sitte
tota et jarru pölyä ei kannat paine ilmalla putsata että pölyy ei mee
hengitykseen kun se on vaarallista.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti