maanantai 10. maaliskuuta 2014

Mäntämoottorin rakernteeseen tutustuminen



Työn kulku
tutkimme moottoria joka oli valmiiksi avattu niin että männät näkyivät ylä puolelta ja öljy pohja oli avattuna avasimme männänkiinnikkeen mutterit ja vedimme männän ulos tutkimme mäntää siinä oli ylhäältä päin katsottuna kaksi männän rengasta ja yksi öljy rengas kyseisessä järjestyksessä irroitimme myös toisen männän tämän jälkeen haimme varastolta männän renkaiden puristajan ja puristimme männän renkaat niin että saimme männän takaisin paikoilleen se ei kuitenkaan onnistunut ensimmäisillä yrityksillä sillä männän renkaat eivät meinanneet pysyä puristuksissa etenkin öljy rengas teki siitä erittäin haastavaa kun männät oli saatu paikalleen oikeassa asennossa ja oikein päin käänsimme moottorin toisin päin ja laitoimme kiinnikkeet kiinni oikein päin sillä ne oli merkitty. tämän jälkeen siirryimme toiselle moottorille josta irrotimme venttiilikopan kannen tutkimme venttiilikoneistoa kannen alta löytyi venttiilit ja nokka akselit jonka jälkeen laitoimme kopan takaisin kiinni. 



Työssä oppiminen
opin että mäntien vaihtaminen ei ole niin vaikeaa kun olen kuvitellut

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti